Συνέντευξη Της Δώρας Τζερουνιάν για το TheatroCinefil.gr

img

Να σας συστήσουμε μια ηθοποιό του Εθνικού Θεάτρου. Πρόκειται για την Δώρα Τζερουνιάν, όπου θα την γνωρίσετε καλύτερα, διαβάζοντας, την συνέντευξη που μας παραχώρησε, αλλά και να την δείτε, να ερμηνεύει στην παράσταση, ΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ του ΕΡΡΙΚΟΥ ΙΨΕΝ. Ακολουθεί, το βιογραφικό της σημείωμα.

Ποια είναι ψυχοσύνθεση της ηρωίδας που υποδύεστε και πόσο διαφορετική
 είναι από την δική σας

Η ηρωίδα που υποδύομαι στα ‘Στηρίγματα της κοινωνίας’ του Ίψεν είναι η Μπέττυ ή Κα Μπέρνικ σύζυγος του προξένου Μπέρνικ .Προσωπικότητα που αγεται και φέρεται  απο τον έντονο χαρακτήρα του άντρα  της.Πιστή σύντροφος ,υποταγμένη  στην εικόνα της καλής συζύγου και μητέρας.Άνθρωπος που προκειμένου να μη διαταράξει την ισορροπία της οικογενειακής της γαλήνης  καλύπτει όλα τα κακώς κείμενα του ανδρός της και των ενεργειών του.Σε ένα δεύτερο επίπεδο όμως η Μπέττυ είναι ένα καταπιεσμένο πλάσμα που προκειμένου να βρει χώρο στην ανδροκρατούμενη κοινωνία προσαρμόζεται απόλυτα στις καθιερομένες ηθικές αξίες και το γενικό καλό . 
Σε κάθε ρόλο ‘δανείζω’ κι ένα κομμάτι του εαυτού μου άλλοτε μεγαλύτερο κι άλλοτε μικρότερο.Είναι φορές στη ζωή μου που προκειμένου να ισσοροπήσω κάποιες καταστάσεις αποδέχτηκα και κάλυψα συμπεριφορές  με τρόπο που έρχονταν σε σύγκρουση με το εαυτό μου όπως ακριβώς και η Κα Μπέρνικ .

Πόσο διαχρονικό έργο είναι τα στηρίγματα της κοινωνίας του Ερρίκου Ιψεν; Τι αισθήματα  πιστεύετε ότι δημιουργήθηκαν στην ψυχή του θεατή

και τι σκέψεις κάνει μετά το τέλος της παράστασης.
Διαβάζοντας και παρακολουθώντας  Ιψεν είναι αδύνατο να μην σκεφτείς πόσο λίγο εχει προχωρήσει κοινωνικά,πολιτικα, ηθικά και ψυχολογικά το ανθρώπινο είδος .Κοινωνικές ανισότητες ,πολιτική διαφθορά ,ηθικός καθωσπρεπισμός ,αγώνας και ηδονή για εξουσία και διάκριση,ερωτικά τρίγωνα είναι απ’τα θέματα που θίγονται και όχι μόνο ...και μας ακολουθούν μέχρι και σήμερα. Θέματα που απασχολούν και πολλές φορές οδηγούν σε ‘αρρώστια’το σύγχρονο άνθρωπο και που τουλάχιστον μετά το πέρας της παράστασης θα προβληματίσουν μια και στο συγκεκριμένο έργο ο συγγραφέας  δίνει λύση...

Τι σας προσφέρει το κλασσικό ρεπερτόριο

Το κλασσικό ρεπερτόριο όπως και κάθε άλλο ποιοτικό ρεπερτόριο δίνει τόσο στο θεατή όσο και στον ηθοποιό τροφή για σκέψη και προβληματισμό πέρα των καθημερινών μας προβλημάτων. 
Προσφέρει κάθαρση, λύτρωση, πνευματική ικανοποίηση  σε κάθε περίπτωση . Εξάλλου το κλασσικό ρεπερτόριο  αποτελεί την «μήτρα» του σύγχρονου θεάτρου.

Ο Ιψεν είναι ένας θεατρικός συγγραφέας που σας αρέσει  σας συγκινεί και σας συμπληρώνει;

Είναι απ’τους αγαπημένους μου...

Πείτε μου έναν συγγραφέα ,ηθοποιό ,ποιητή και ζωγράφο που θαυμάζετε

Χαρούκι Μουρακάμι ,Μέριλ Στρίπ ,Καβάφης,Κλιμτ κλπ....

Τα sosial media τι ρόλο παίζουν;

Μας βοηθάνε σίγουρα να φέρουμε σε επαφή τη  καλλιτεχνική δουλειά μας με τον κόσμο....να μπούμε στη καθημερινότητα του, να γνωρίσει τις αναζητήσεις και τα θέλω του ηθοποιού με τον οποίον σε μια παράσταση στον έναν ή στον άλλον βαθμό ταυτίζεται...

Τι σας ενδιαφέρει περισσότερο α)  θέατρο β) κινηματογράφος γ) τηλεόραση

Με ενδιαφέρουν εξίσου και τα τρια ....το καθ’ ένα με τη δική του  ομορφιά.   Σε κάθε περίπτωση όμως με ενδιαφέρει η ποιότητα.

Σε εποχή κρίσης μπορεί ένας ηθοποιός να βιοπορισθεί από το θέατρο;

Σε Καμία περίπτωση... ιδιαίτερα αν έχεις οικογένεια...! Παρόλα αυτά μάχομαι , ελπίζω, το διεκδικώ!!

Ποιο ρόλο θέλετε να ερμηνεύσετε

Ένα έργο που αγαπώ πολύ είναι το τελευταίο έργο του Ίψεν ,απ΄τα πιο ποιητικά του ,’ Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί’ .Απ’αυτό το έργο αγαπώ την ‘Ξένη‘...

Τι σκέφτεσθε για το καλλιτεχνικό σας μέλλον

Έχω μάθει να μην κάνω μακρόπνοα σχέδια,αλλά θέλω να πιστεύω ότι το μέλλον θα περιλαμβάνει αρκετό  θέατρο.... !

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
 
ΟΝΟΜΑ: ΤΖΕΡΟΥΝΙΑΝ ΔΩΡΑ  
ΟΙΚΟΓ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ΕΓΓΑΜΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ
Τελειόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2000)
Κλασσικό τραγούδι με την υψίφωνο Κική Τζαβέλλα, καθηγήτρια του Εθνικού ωδείου Αθηνών , μαθήματα συγχρονου τραγουδιού με τη Μαρία Λατσίνου .
Μαθήματα σκηνοθεσίας (τμήμα σκηνοθεσίας κιν\φου του New York College)

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Σεμινάρια Υποκριτικής με τον Ανδρέα Μανωλικάκη(καλοκαίρι 1997,και καλοκαίρι 1998)
Σεμινάρια κίνησης και χορού με τη χοροθεατρική πειραματική ομάδα <μεταίχμιο>
Σεμινάρια φωνητικής, κινησιολογίας και υποκριτικής με την Άτζελα Μπρούσκου.
Σεμινάριο υποκριτικής και διδασκαλίας θεάτρου με τον Σπ. Ευαγγελάτο

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Συμμετοχή στην ταινία μεγάλου μήκους του Γ.Φαγκρά «πες στη Μορφίνη …ακόμα την ψάχνω».
<Ενας τέλειος γάμος>σκηνοθεσία ,σενάριο Ναταλία Πανέτσου.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
.   ’ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ’ σενάριο ,σκηνοθεσία Δ.Τζερουνιάν
     ’ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ’ σενάριο ,σκηνοθεσία Δ.Τζερουνιάν

ΘΕΑΤΡΟ
’Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια του Ι.Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία               Χ.Σιοπαχά (Στέλλα)
’Είναι ο πάνθηρας ζωντανός;’ της Ν. Μαραγκού σε σκηνοθεσία Μ.Τίγκιλη με την ΕΘΑΛ.
¨Το σύννεφο της καραμέλλας¨(παιδικό) σε σκηνοθεσία Κ.Μαζάνης
’Τρωάδες’του Ευριπίδη από το ‘Απλό’ θέατρο σε σκηνοθεσία Α.Αντύπα και μουσική Ε.Καραϊνδρου.(φεστιβάλ Επιδαύρου)
‘Της ροδιάς το δάκρυ’ , ’Η μυλωνού’  (μεσαιωνικά παραμύθια), σε σκηνοθεσία  Τ. Ράτζου (παραμυθού) .
«Αγγελιοφόροι», workshop σε σκηνοθεσία Άτζελας Μπρούσκου .

ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Εμφανίσεις στις μουσικές σκηνές ‘Coronet’ και στο ‘Σταυρό του Νότου’(Απέναντι) κ.α
ΑΛΛΑ
Υπεύθυνη οικονομικών και προμηθειών στην εισαγωγική εταιρεία μηχανών γραφείου  CRCgroup.