Συνέντευξη με την Αργυρως Λογαρα για το TheatroCinefil.gr

img

Από το θεατρικό έργο τα στηρίγματα της κοινωνίας. Ένα αυθεντικό ταλέντο η Αργυρως Λογαρα με πολλές πτυχές και με μακρί βιογραφικό που ακολουθεί την ενδιαφέρουσα συνέντευξή μας.

Ποια είναι ψυχοσύνθεση της ηρωίδας που υποδύεστε και πόσο διαφορετική είναι από την δική σας;
 
Η ηρωίδα που υποδύομαι, η «Λόνα», είναι μια γυναίκα ασυμβίβαστη, πηγαίνει κόντρα στο κατεστημένο και έχει αγωνιστεί σκληρά για την επιβίωση τη δική της και του αδελφού της σε έναν νέο κόσμο την Αμερική. 
Είναι αγωνίστρια και καταφέρνει να υπερνικά όλα τα εμπόδια. 
Είχα κι εγώ στη ζωή μου τέτοιες γυναίκες – πρότυπα και θα ήθελα πολύ να τους μοιάζω. 
Υπάρχουν όμως στιγμές που δεν είμαι τόσο δυναμική και αποφασιστική.  Όταν τις σκέφτομαι όμως επανέρχομαι. 

img

Πόσο διαχρονικό έργο είναι τα στηρίγματα της κοινωνίας του Ερρίκου Ιψεν;

Τι αισθήματα  πιστεύετε ότι δημιουργήθηκαν  στην ψυχή του θεατή
και τι σκέψεις κάνει μετά το τέλος της παράστασης. 
Τα «Στηρίγματα της Κοινωνίας» αναφέρονται σε μια κοινωνία κλειστή και παρηκμασμένη. 
Σε μια τέτοια κοινωνία επικρατούν η διαφθορά και η υποκρισία.
Οποιαδήποτε πρόοδος, αλλαγή ή ανατροπή αντιμετωπίζεται με καχυποψία.
Βρίσκω το έργο εξαιρετικά επίκαιρο και πιστεύω πως οποιαδήποτε κοινωνία έχει φτάσει σε αυτό το σημείο έχει κοινά σημεία με την κοινωνία  του Ίψεν. 
Πιστεύω πως ο θεατής αναγνωρίζει στο έργο τη δική του καθημερινότητα και αγανακτεί, θυμώνει αλλά και συγκινείται από την έκβαση της υπόθεσης και από όσα συμβαίνουν στους χαρακτήρες του έργου.
 

Τι σας προσφέρει το κλασσικό ρεπερτόριο;

Το κλασσικό ρεπερτόριο προσφέρει ολοκληρωμένη πλοκή, χαρακτήρες με βάθος και επίκαιρο θέμα. 
Δεν είναι τυχαίο ότι πάντα ανατρέχουμε σ’ αυτό. 
Ο Ιψεν είναι ένας θεατρικός συγγραφέας που σας αρέσει  σας συγκινεί
και σας συμπληρώνει;
Ο Ίψεν είναι σίγουρα ένας θεατρικός συγγραφέας που με συγκινεί, κυρίως ως προς  της θέση του απέναντι στη γυναίκα. 
Αν αναλογιστεί κανείς σε ποια εποχή γράφει και το γεγονός ότι είναι άντρας, θεωρώ πως είναι εξαιρετικά ανατρεπτικός. 
Οι γυναικείοι ρόλοι στον Ίψεν αποτελούν πρόκληση για κάθε ηθοποιό.


Πείτε μου έναν συγγραφέα ,ηθοποιό ,ποιητή και ζωγράφο που θαυμάζετε.

Αγαπημένος συγγραφέας είναι ο μεξικανός Χουάν Ρούλφο, ο οποίος έχει επηρεάσει όλους τους συγγραφείς της λατινικής Αμερικής, όπως είναι ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, ο Κάρλος Φουέντες ο Μάριο Βάργκας Γιόσα, κ.α.
Μία από τις αγαπημένες μου ηθοποιούς είναι η Σούζαν Σάραντον, τόσο για το υποκριτικό της ταλέντο όσο και για την προσωπικότητά της.
Από του ποιητές αυτή την εποχή ξεχωρίζω τον Μίλτο Σαχτούρη και από ζωγράφους τον Βασίλι Καντίνσκυ. Φυσικά είναι και τόσοι πολλοί άλλοι. 
 

Τα sosial media τι ρόλο παίζουν;

Τα social media βοηθούν να επικοινωνούμε τη δουλειά μας. 


Τι σας ενδιαφέρει περισσότερο α)  θέατρο β) κινηματογράφος γ) τηλεόραση
.
Το θέατρο είναι αγάπη. Αυτό που λατρεύω είναι πως κάθε παράσταση είναι μοναδική. Ότι συμβαίνει, συμβαίνει εδώ και τώρα. 
Βέβαια προς το παρόν δεν έχω κάνει κινηματογράφο και τηλεόραση, οπότε και δεν έχω άποψη γι’ αυτά. 
Το κινηματογράφο τον αγαπώ πολύ ως θεατής. 


Σε εποχή κρίσης μπορεί ένας ηθοποιός να βιοπορισθεί από το θέατρο;

Σίγουρα όχι. Πρέπει να κάνει και άλλες δουλειές παράλληλα. 
Αυτό όμως συνέβαινε και προ κρίσης.
  
Ποιο ρόλο θέλετε να ερμηνεύσετε;

Μία ηρωίδα του Ίψεν φυσικά, την πιο αινιγματική για μένα, την Έντα Γκάμπλερ.

Τι σκέφτεσθε για το καλλιτεχνικό σας μέλλον?

Θέλω να συνεχίσω να κάνω θέατρο. 

img

      Βιογραφικό - Σημείωμα της Λογαρά Αργυρώ.



ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

- Θέατρο:

? 2015-2016 «Ο ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ ΤΩΝ ΦΑΝΑΡΙΩΝ» σκηνοθεσία Γιάγκος Ανδρεάδης, στο Κινηματοθέατρο
Τριανόν και στο Ηράκλειο Κρήτης.

? 2015 «ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ» σκηνοθεσία Κώστας Μητράκας, στο Στούντιο «Λήδρα»

? 2014 «Ο ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΟΖ» σκηνοθεσία Χριστίνα Κουλουμπή, στο Mikro Theatro της Λάρισας.

? 2013 «ΟΔΟΣ ΛΕΨΙΟΥΣ 10. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ ΔΕ ΜΕΝΕΙ ΕΔΩ» σκηνοθεσία Γιάγκος Ανδρεάδης, στο Booze Cooperativa.

? 2012-2013 «ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ (ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΙ 34-46)» σκηνοθεσία: Άγγελος Χατζάς – Αργυρώ

Λογαρά (θεατρική ομάδα «Νεάπολις»), στο «Studio Μαυρομιχάλη», στο Athens Fringe Live 2012

(Δημόσιο Σήμα και θέατρο «Επί Κολωνώ»), στο πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνος και στο «Κέντρον Ελέγχου

Τηλεοράσεων». http://www.youtube.com/watch?v=kWHdtl-SwBQ

? 2010-2011 «ΓΛΥΚΙΑ ΟΦΗΛΙΑ» σκηνοθεσία: Ιωάννα Ρεμεδιάκη (Ομάδα Ίσον Ένα), στο «Κινητήρας Στούντιο».

? 2009-2010 «ΧΩΡΟΣ ΑΜΛΕΤ» σκηνοθεσία: Ιωάννα Ρεμεδιάκη (Ομάδα Ίσον Ένα), στο «Κινητήρας

Στούντιο» και σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους (Πάρκο Ναυαρίνου, Πλατεία Εξαρχείων, Αντιρατσιστικό

Φεστιβάλ, Δημοτική Αγορά Κυψέλης, Πλατεία Μερκούρη -Πετράλωνα, Άλσος Παγκρατίου).

? 2004-2005 «ΠΙΝΟΚΙΟ δεν είναι απλό παραμύθι», σκηνοθεσία: Κάρμεν Ρουγγέρη, στο θέατρο «Κιβωτός».

? 1996-1997 «Η Γυναίκα του Λωτ», ομάδα «ΣΑΤΥΡΟΙ», στο θέατρο «Σταθμός».

- Αφήγηση Παραμυθιών:

? 2008 «Που κρύφτηκαν οι Δράκοι; Ας τους ξετρυπώσουμε διασχίζοντας το μονοπάτι του χρόνου…»

συμμετοχή στην 6 η Γιορτή Παραμυθιών (Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών) στην Κέα.

? 2007-2008 «Τα θαύματα του Κόσμου», «Το Δωδεκάμερο των Χριστουγέννων», «Αποκριάτικα

Παραμύθια», αφηγήσεις παραμυθιών, στο Art Gallery Cafe

? 2007 Αφήγηση παραμυθιών σε πολιτιστικά κέντρα του Δήμου Νίκαιας.

? 2005 «Ελάτε να πούμε ψέματα να πούμε παραμύθια», σύνθεση – επιμέλεια: Ζωή Βαλάση, Δήμος

Αθηναίων (Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου)

- Aσχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι

- Ηχογραφήσεις: Συμμετέχει ως αφηγήτρια και τραγουδίστρια στα CD’s που συνοδεύουν τα βιβλία της Ζωής Βαλάση: «Νάνι το κρίνο της αυγής» (2012) και «Παπαρούνα Κόκκινη» (2008) (εκδόσεις Κέδρος),

«Χρυσομαλλούσα» (2005) και «Ηλιοστάλαχτη» (2005) (εκδόσεις «Ταξιδευτής»).

ΣΠΟΥΔΕΣ:

- Θέατρο:

? Απόφοιτη Ανώτερης Δραματικής Σχολής («ΙΑΣΜΟΣ» - Βασίλης Διαμαντόπουλος και Σχολή Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αγ. Βαρβάρας)

? "Θεατρικό Εργαστήρι" του Βασίλη Διαμαντόπουλου - Μουσική - Τραγούδι:

? Φωνητική και Τραγούδι με τη Λουκία Παλαιολόγου

? Παραδοσιακό τραγούδι στο «Λαϊκό Σχολείο» του Αριστείδη Μόσχου

? Μονοετές Χορωδιακό Σεμινάριο στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων υπό τη διεύθυνση του κ. Κωστή Κωνσταντάρα

? Κλασσική Κιθάρα στο «Ελληνικό Ωδείο» - Χορός - Κίνηση:

? Jazz, κάτοχος πτυχίων ISTD (SILVER & BRONZE)

? Funky-jazz με τον Karoly Vamos

? Release με τον Παναγιώτη Αργυρόπουλο

? Yoga με την Ιωάννα Καμπυλαυκά

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ:

ΓΑΛΛΙΚΑ (SORBONNE II) Πολύ καλά

ΑΓΓΛΙΚΑ (Lower) Πολύ καλά

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ:

? «Το αρχαίο δράμα σήμερα», «Χωράω», «Επινοημένοι Ου-Τόποι και Θέατρο της Επινόησης», Σχεδιασμός – Υλοποίηση: Ιόλη Ανδρεάδη (Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ).

? «Sounding Bodies/ Moving Voices» σεμινάριο φωνητικού και κινητικού αυτοσχεδιασμού με τον Alessio Castellacci (Κινητήρας Στούντιο).

? «To be or not to be. Is there a question?» Βαλκανικό Ευρωπαϊκό Σεμινάριο υποκριτικής, διδάσκοντες σκηνοθέτες: Ιωάννα Ρεμεδιάκη (Ελλάδα), Ενρίκο Στόλτσενμπουργκ
(Γερμανία) και Άννα Μαργκινεάνου (Ρουμανία).

? «Devised Theatre», Joseph Houben (Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών)

? «Το Σώμα μέσα από τη Γαλλική Τραγωδία», με τη Sophie Hutin

? Μεταπτυχιακό σεμινάριο με το σκηνοθέτη Δημήτρη Μαυρίκιο (Κέντρο Έρευνας & Πρακτικών Εφαρμογών
του Αρχαίου Δράματος «ΔΕΣΜΟΙ»)

? «Η Τέχνη της Αφήγησης», με το Bruno de La Salle

? Αφήγηση Παραμυθιού, με το Στέλιο Πελασγό (Εργαστήρι Μαιρηβή)

? Οκτάμηνο Σεμινάριο Θεατρικής Αγωγής του Εργαστηρίου του Θεάτρου Πόρτα – Ξένιας Καλογεροπούλου

? Master Class με τον Chris Cooper με θέμα «Εκπαιδευτικό Δράμα-Θέατρο και Κλασσικό Παραμύθι»

ΑΛΛΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:

? Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) (Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης)

? Τ.Ε.Ι. Μηχανολογίας