ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΧΑΝΤΖΗ στο TheatroCinefil.gr

img

Ο εξαιρετικός και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός ΞΕΝΟΦΩΝ ΧΑΝΤΖΗΣ μας άνοιξε την καρδιά του και μας μίλησε για αυτόν και τα σχέδιά του παραχωρώντας μια πολύ ενδιαφέρον συνέντευξη για το TheatroCinefil.gr όπου στο τέλος της ακολουθεί το βιογραφικό του.

img

Ποια είναι ψυχοσύνθεση της ηρωίδας που υποδύεστε και πόσο διαφορετική είναι από την δική σας;

Η ψυχοσύνθεση του ήρωα που υποδυομαι: Ο Τορβαλντ Χελμερ στο κουκλοσπιτο του Ερριλου Ιψεν που παίζεται στο θέατρο Εκατη,είναι ένας άνθρωπος που χαρακτηρίζεται από κτητικοτητα,έχει δημιουργήσει μια ζωτική εικόνα ανάλογη με τα δικά του''πιστευω,,και τη δική του φαντασία,και θεωρεί πως καθετί πρέπει να βρίσκεται εκεί,καθώς σύμφωνα
με την δική του αντίληψη,τα μέσα και οι συνθήκες (προδιαγραφές)που προσφέρει,πληρούν όλες τις προϋποθέσεις..
Είναι ακόμα,απόλυτος και κάθετος στην δεδομένη γραμμή που ακολουθεί,και κατά την απρόβλεπτη εξέλιξη κατά την οποία η Νορα αντιλαμβάνεται όλη αυτή την ψεύτικη πραγματικότητα και επαναστατεί,χάνει τελείως το έδαφος κάτω από τα πόδια του,καθώς δεν έχει ποτέ φανταστεί κάτι τέτοιο,ώστε να έχει οργανώσει την αντίδραση του..
Είναι τελείως διαφορετική η ψυχοσύνθεση
του συγκεκριμένου ήρωα από τη δική μου,και πιστεύω σε όλα της τα σημεία που παρουσιάζοντε στο έργο..

Πόσο διαχρονικό έργο είναι το κουκλοσπιτο του Ερρίκου
Ίψεν; Τι αισθήματα  πιστεύετε ότι δημιουργήθηκαν  στην ψυχή του θεατή και τι σκέψεις κάνει μετά το τέλος της παράστασης.

Το κουκλοσπιτο το αριστούργημα του Ερρίκου Ίψεν,είναι ένα έργο διαχρονικό ,και ξυπνά συνειδήσεις
ανθρώπων που βρίσκοντε σε πολλά και διαφορετικά κοινωνικά στρώματα,σε κάθε εποχή,αφού αλλάζει πολλά δεδομένα,αναθεωροντας τις μέχρι τώρα αντιλήψεις που υπήρχαν..
Έτσι λοιπόν,στην ψυχή του θεατή,κατά την εξέλιξη και το τέλος του έργου,δημιουργούνται συναισθήματα έκπληξης(καθώς ανατρέπονται πολλές από τις μέχρι τώρα συνήθειες),αισθήματα αναθεώρησης πολλών δεδομενων,και γενικά οι σκέψεις που γίνοντε μετά από τις τόσο απρόοπτες εξελίξεις και ανατροπές του έργου,είναι γεμάτες από αφύπνιση και διαφορετική πλέον προσέγγιση των συμπεριφορών,απέναντι σε κάθε
σχέσεις(φιλικές,συντροφικές,εργασιακές κ.τ.λ..)  

Τι σας προσφέρει το κλασσικό ρεπερτόριο;

Το κλασικό ρεπερτόριο,μου προσφέρει ασφάλεια,καθώς τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου πατούν πάνω σε αναγνωρισμένες αξίες που έχουν να κάνουν με το κείμενο,το θέμα,τα μηνύματα...
Είναι δηλαδή δοκιμασμένα έργα,καθώς δεν βρίσκοντε σε πειραματικό στάδιο,έργα διαχρονικά,και με βαθιά νοήματα.!       

Ο Ίψεν είναι ένας θεατρικός συγγραφέας που σας αρέσει  σας συγκινεί και σας συμπληρώνει; 

Ο Ίψεν,σαν θεατρικός συγγραφέας,που τα τελευταία
χρόνια είναι το δεύτερο έργο του στο οποίο παίζω(το προηγούμενο ήταν η αγριόπαπια..),με κάνει να αισθάνομαι κάλυψη σε μεγάλο βαθμό(από διάφορες πτυχές δραματουργικής ανάλυσης),ακόμα και σε μικρούς του
ρόλους,που όσο μικροί κι αν είναι σε μέγεθος κειμένου,είναι πολύ μεγάλοι σε σημασία..
Επίσης,με τις απροοπτες ανατροπές και τα βαθιά νοήματα των έργων του,με κάνει και αισθάνομαι εκτός από συμπλήρωση και συγκίνηση, παράλληλα μεγάλο ενδιαφέρον και συναρπαστική διάθεση για δουλειά,και ψάξιμο σε όσα περισσότερα σημεία μπορώ,των κειμένων..

Πείτε μου έναν συγγραφέα, ηθοποιό, ποιητή και ζωγράφο που θαυμάζετε.

Θα περιοριστώ σε Έλληνες λόγιους και καλλιτέχνες που μου έχουν προκαλέσει τον θαυμασμό με τα αξιόλογα και γεμάτα ποιότητα και ιδιαιτερότητες έργα τους..
Από συγγραφέα,ενώ έχουμε τους σπουδαιότερους κλασικούς συγγραφείς,
θα αναφέρω κάποιον νεότερο,ο οποίος μεταξύ άλλων είναι ο Ισίδωρος Ζουργος.!
Από ηθοποιό,θα ξεχωρίσω τον αλησμόνητο Δυονυση Παπαγιαννοπουλο, από ποιητή τον Κωνσταντίνο Καρυωτάκη, και από ζωγράφο,τον Δημήτρη Μυταρα.!

Τα social media τι ρόλο παίζουν;

Τα social media,που πλέον έχουν μπει οριστικά στη ζωή
μας,και αυτό είναι αναμφισβήτητο,επιπλέων μας έχουν γίνει απαραίτητα γιατί ο ρόλος τους (Όσο και καλή ποιοτικά να είναι μια δραστηριότητα σε οποιονδήποτε τομέα),είναι βασικός και για την προβολή,και για την προώθηση κάθε μορφής θέματος(καλλιτεχνικού,εμπορικού τύπου κ.τ.λ..).
Έτσι λοιπόν,αν κανείς τα αμφισβητήσει και δεν ακολουθήσει την εξέλιξη που πάει παράλληλα με αυτά,απλά οπισθοδρομει,και υποβαθμίζεται το αντικείμενο του.!

Τι σας ενδιαφέρει περισσότερο: α) θέατρο, β) κινηματογράφος, γ)τηλεόραση;

Ως προς το τι με ενδιαφέρει περισσότερο...: Θέατρο,κινηματογράφος,τηλεόραση..
Θα πω πως είναι πολύ γενικευμένο να ξεχωρίσω κάτι από αυτά και να το θεωρήσω μ'αυτόν τον τρόπο προτιμότερο από τα άλλα..
Ο,τι έχει να κάνει με κάτι που με αντιπροσωπεύει και μου προκαλεί το ενδιαφέρον για να ασχοληθώ και να
το εξελιξω,δεν έχει να κάνει με το αν είναι κάτι που προτιμώ μεταξύ αυτών των τριών μέσων..
Αρκεί να είναι κάτι καλό,άξιο προσοχης και σημασίας,και δεν έχει σχέση αν είναι θέατρο,κινηματογράφος η τηλεόραση.!

Σε εποχή κρίσης μπορεί ένας ηθοποιός να βιοποριστεί από το θέατρο;

Πιστεύω πως ποτέ ένας ηθοποιός,αν βέβαια έχει κάποιες υλικές απαιτήσεις από τη ζωή του,δεν μπορεί να βιοποριστει αποκλειστικά από το θέατρο..
Ακόμα και καταξιωμένοι πρωταγωνιστές,με μεγαλύτερες αποδοχές,λόγο της έλλειψης της σταθερότητας της δουλειάς μας, τις περισσότερες φορές δραστηριοποιουντε και σε άλλες εργασίες,συχνά τελείως διαφορετικού τύπου από το αντικείμενο της υποκριτικής..
Κάθε φορά,όσο και ικανοποιητικές και να είναι οι αποδοχές σε κάποια θεατρική δουλειά,δεν ξέρουμε αν θα απασχολουμαστε την επόμενη σεζόν..
Απλά την εποχή κρίσης που διανύουμε,σίγουρα τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα.!
                             
Ποιο ρόλο θέλετε να ερμηνεύσετε;

Μέχρι στιγμής,είμαι τυχερός στο θέμα ότι έχω ερμηνεύσει κάποιους απο τους ρόλους που πάντα ήθελα να μου δωθει η ευκαιρία να τους ερμηνεύσω..Κάποιος από αυτούς,είναι αυτός που κάνω τώρα..:
Ο Τορβαλντ Χελμερ από το κουκλοσπιτο του Ίψεν..
Όπως επίσης πέρυσι,και πιο
προηγούμενες σεζόν,κάποιους ρόλους του Τσέχωφ..
Θα έλεγα επιπλέον,πως κάποιος από τους ρόλους που θα ήθελα να ερμηνεύσω,ως μεγάλη μου επιθυμία,είναι ο ρόλος του Τζιμ, από τα οργισμένα νιάτα του Οσμπορν.!

Τι σκέφτεστε για το καλλιτεχνικό σας μέλλον;

Για το καλλιτεχνικό μου μέλλον,μετά από
κάποια μαθήματα ζωής που μου έχουν γίνει διδάγματα,έχω
κατασταλάξει, πως το μέλλον είναι η κάθε επόμενη μέρα από τη σημερινή της ζωής μας..
Αν σκεπτόμαστε πιο μακριά,πιστεύω πως δεν έχει νόημα και
σκοπό,γιατί αλλάζουν τα δεδομένα της ζωής, καθώς και οι συνθήκες ανά πάσα στιγμή..
Έτσι λοιπόν,αυτό που έχω να πω,είναι πως εύχομαι το καλύτερο για το μέλλον,αλλά με απασχολεί η αξιολόγηση και η αξιοποίηση του παρόντος, ώστε να δημιουργηθούν οι προδιαγραφές για το
μέλλον..
Όποιος σκέφτεται το μέλλον,χάνει το παρόν..
Και χωρίς το παρόν,δεν φτιάχνεται το..μέλλον

img

                         ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο ΞΕΝΟΦΩΝ ΧΑΝΤΖΗΣ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ ΚΑΙ  ΕΪΝΑΙ Ο ΤΟΡΒΑΝΤ Ο ¨ΑΝΔΡΑΣ ΤΗΣ ΝΟΡΑΣ

ΠΑΙΖΕΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΚΑΤΗ  ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΑΜΟΥ-ΑΡΚΟΥΔΑ ΤΣΕΧΩΦ

Αποφοιτος δραματικης σχολης Αθηνων Γιωργου Θεοδοσιαδη(ετος αποφοιτησης 1999).          

                      Θεατρικες δουλειες: 

H παρεξήγησις (Αλμπερ καμι:Γιαν)
η κόμισσα της Σκαρμπανιάς (Μολιέρος) 
ο πειρασμός (Ξενοπουλος: Δρογκας, Μητσος) 
ζωντανά πρόσωπα (Παναγιωτης Κακατσιδης) 
πρόταση γάμου και αρκούδα (Τσεχωφ: Λομωφ, Θοδωρος) 
ο βασιλιάς Ληρ(Σαίξπηρ: βασιλιάς Γαλλίας, ιππότης) 
η αγριόπαπια και το κουκλόσπιτο (Υψεν:γερο - Εγκνταρ, Ρελλινγκ, Χελμερ Τορβαλντ) 
Εκκλησιάζουσες (Αριστοφάνης: Bλεπυρος, Χρεμης, νέος)
εύθυμες κυράδες του ουινδζωρ (Σαίξπηρ: κύριος Φορντ)
τριάντα αμερικάνικα δολάρια (Γιώργου Αθανασιαδη: Oρεστης) 
επίκαιρη σάτιρα με τον θίασο του Γιώργου Παντζα (Γιώργος).


                   Τηλεοπτικες δουλειες:

H άλλη πλευρά του τοίχου (ΕΤ 1). 

                    Κινηματογραφικές δουλειές:
 
Θηλυκή εταιρία (Περακης), 
συμμετοχή σε ντοκιμαντέρ σχετικά με τις γιορτές στην αρχαία Ελλάδα (ΕΤ 1).                   
Συμμετοχή σε τρεις τηλεοπτικές διαφημίσεις: για τράπεζα Κύπρου,  κανάλι Nova και Οππαπ.